lördag 23 januari 2021

Jesus presenteras 15, Jesus lever

 

Jesus presenteras 15,
Jesus lever
 

Jesus lever, det vet den som mött honom. Den som upplevt hans frälsning. Den som har upplevt bönesvar på till synes omöjliga saker. Jesus finns och han lever,
 
Och vi kan också se det när vi läser Uppenbarelseboken och ser hur Jesu Profetia har gått i uppfyllelse, Hur TV profeterades och det kom. Hur www profeterades och vi har det idag. Hur Satellit TV profeterades och vi har det idag. Hur Evangelium om Jesus som molntjänst profeterades och vi har det idag.
 
Om man inte ser det på annat sätt så ser man det på hur Profetiorna har gått i uppfyllelse och hur Jesus defakto tagit över världen.
 
Upp 1:17. Och då jag ser honom faller jag mot hans fötter som död, och han lägger sin högra hand på mig och säger till mig: Var inte rädd, jag är den förste och den siste.
Upp 1:18. Och levande, och jag blev död, och se jag är levande i evigheternas evigheter, Amen. Och jag har helvetets [dödsrikets] och dödens nycklar.
 
Judarna frågade efter tecken och Jesus sa att som Jona var i fiskens buk i 3 dagar och 3 nätter så kommer han att vara i dödsriket och sedan uppstå igen.
 
Och så blev det. Jesus har besegrat döden och lever idag.
 
Och inte bara att han lever utan alla som tar emot honom får också evigt liv.
 
Evigt liv är något som är svårt att förstå för oss människor. Runt omkring oss har vi den Fysiska verkligheten. Och där gäller att allt har sin tid och sedan tar slut. Men i Andevärlden, i den värld där Gud lever, där Jesus lever där finns evigt liv. Och det är den världen vi föds in i när vi tar emot Jesus som vår personlige frälsare.
 
Karl Håkan

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar