lördag 24 april 2021

Guds frälsningsplan 81, När vi är med Jesus får vi fart på vårt liv

Guds frälsningsplan 81,
När vi är med Jesus får vi fart på vårt liv
 

När vi är tillsammans med Jesus ger han oss vishet och kunskap och det liv vi får är det full fart på.
 
Det är många kristna som kunnat vittna om det spännande och fantastiska liv de får när de har Jesus. Genom Jesu vishet och ledning kommer det ständigt nya saker.
 
1 mos 2:25 <Trad:> Och mannen [Adam] och hans hustru var båda nakna [listiga] och skämdes inte inför varandra.
| <Alt:> Och både Adam [människan, den blodröde] och hans hustru [kvinna, eld] var visa [tillsammans] och stoppade inte varandra.
 
Många förknippar tron på Jesus till något instängt och begränsat men det är alltså precis tvärs om. Helt nya perspektiv öppnar sig, för Jesus är rik, han är kunnig, han vet ju allt och ett liv med honom blir ett händelserikt och bra liv.
 
Och vill vi se ett liv med Jesus och vad det innebär så ska vi läsa den 23 Psalmen
 
Ps 23:1 En Psalm, som kom till David. Jesus är min herde, mig fattas ingenting.
Ps 23:2 Han för mig till de gröna betena, och lägger mig ner vid vatten för att vila.
Ps 23:3 Han förnyar min själ, han leder mig på rättfärdighetens väg, för sitt namns skull.
Ps 23:4 Även om jag vandrar i dödsskuggans dalgång, fruktar jag inget ont, för du är med mig, din stav och ditt stöd, de tröstar mig.
Ps 23:5 Du arrangerar en måltid mitt framför mina fienders ansikte, du har smort mitt huvud med olja, min bägare blir ständigt fylld.
Ps 23:6 Förvisso skall, gott och trofasthet, följa mig i alla mitt livs dagar och min vila är i Jesu hus i evighet.
 
Jesus är verkligen som en herde för oss, en herde som t o m gett sitt liv för fåren, och som förser oss med det vi behöver varje dag. Och med honom får man fantastiskt liv inte bara här utan i all evighet.
 
Karl Håkan
 

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar