torsdag 27 augusti 2015

minJesus 21

Jesus är min herde

Nästa Psalm vi skall titta på är Psalm 23. Det är en fantastisk Psalm som visar Jesu otroliga omsorg om oss. Han är den som vi får luta oss mot i livet, och han ger oss tröst och glädje.

Psalm 23

En Psalm, som kom till David.
Jesus är min herde, mig fattas ingenting.
Han för mig till de gröna betena,
och lägger mig ner vid vatten för att vila.
Han förnyar min själ, han leder mig på rättfärdighetens väg,
för sitt namn skull.
Även om jag vandrar i dödsskuggans dalgång,
fruktar jag inget ont,
för du är med mig, din stav och ditt stöd, de tröstar mig.
Du arrangerar en måltid mitt framför mina fienders ansikte,
du har smort mitt huvud med olja,
min bägare blir ständigt fylld.
Förvisso skall, gott och trofasthet, följa mig i alla mitt livs dagar
och min vila är i Jesu hus i evighet.



Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar