torsdag 1 september 2016

Alla är vi Idioter
160901


Ja det är så vårt samhälle är byggt idag. Det förutsätter att det finns en lag för allt en tvingande regel som man måste följa i varje situation. För vi är så dumma i huvudet. Vi förstår inte vårt och andras bästa.

Och bryter vi mot någon regel så skall vi genast straffas. Genast deklareras som brottslingar. Mördare och våldtäktsmäns gelikar.

Tänk så är det idag, det är det samhälle vi fått. Förr fanns det få regler och med marginal. Då kunde man hålla lagar och reglar och var ren, vara schyst.


Men kunde ta ut sin bil och köra i den hastighet som man kände var trafiksäkert och det var OK.

Man kunde ställa ifrån sig bilen när man kom fram utan att begå parkerings brott och utan att det kostade pengar.

Men visst det fanns ju de som inte kunde göra bedömningen och som gjorde fel då också.

Men inte är det bättre idag. Med alla lagar och regler som i detalj styr vårt samhälle, undrar man snart vem det är som lever. Är det jag som styr mitt liv på mitt sätt eller är det någon annan som styr mitt liv och alltså lever i mig.

Och Mår folk bättre idag. Nej, Men vi måste alla dölja vad vi gör. För vi begår ju brott hela tiden. Brott mot alla dessa okynnesregler som är alldeles för snävt satta. Det är ett Elakt samhälle vi fått.

Och de verkliga brottslingarna de följer ändå inte lagarna.

Jesus hjälp oss!! Hjälp oss i detta samhälle där vi alla blir brottslingar. Hjälp oss så vi får ditt samhälle. Ditt samhälle med tolerans och förtroende. Där vi kan vara människor på vårt sätt. Ge oss ditt Jesus land tillbaka.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar