lördag 17 september 2016

Är Android kriminell
160917

Ja man kan fråga sig det idag. Både jag och min son har var sin mobiltelefon som plötsligt börjat dra väldigt mycket batteri.


Jag hade min telefon fullt laddad till 100 % i går kväll och när jag tittade på den på morgonen så var det bara 28 % laddning. Förr var det 95 % efter ett dygn. Vad har hänt. Har man lagt in någon skit i systemet så att lite äldre (2 – 3 år gamla) mobiltelefoner inte längre ska fungera. Mobiltelefoner som i övrigt funkar helt OK.

Samma sak som hände i går med min mobiltelefon har hänt vid flera tillfällen nyligen. Den har plötsligt dragit omotiverat mycket på kort tid.

Eftersom både min sons och min mobiltelefon plötsligt gör lika dant så borde det inte vara telefonerna. De är dessutom av olika fabrikat. Men köpta ungefär samtidigt. Det gemensamma är operativsystemet Android. Har man där gett efter för kommersielle krafter och gjort saker som man inte ska göra.

Eller är det något annat program som någon utan vår vetskap lagt in i våra mobiltelefoner.

Jesus hjälp oss i denna kriminella värd där man inte kan lita på någon längre

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar