tisdag 10 oktober 2017

Ändetiden 225,
Profetian om Atombomben



När vi nu har tittat på TV i Upp 13:14 – 15 och www, internet i Upp 13:16 – 18. Så ska vi backa och ta upp ytterligare ett tecken nämligen Eld från himlen. Det står i versen före Profetian om TV, vi läser.

Upp 13:13. Och han utför väldiga tecken och gör så att eld kommer ner från skyn [himmelen, (på grekiska: uranou)] på jorden inför människorna.


Det tecken som alltså skulle komma före TV det var Eld från himlen. Och det var ju så man upplevde Atombomben. Den första Atombomben släpptes i Hiroshima 1945 i slutet av kriget från ett flygplan. Och Sovjet gjorde sin första provsprängning av en Atombomb 1949.

Under 50 talet växte antalet Atombomber i världen. Och man gjorde provsprängningar på kraftigare och kraftigare bomber.

Både USA och Sovjet hade Atombomber och också Frankrike och Storbritannien. Men de två stora makterna och de som dominerade politiken det var USA och Sovjet. Och när det var som värst hade båda möjlighet att förinta Världen flera gånger om.

Och det här är alltså också ett tecken. När det här inträffar då vet vi att vi är här i profetian. Och vi var alltså här när 2:a världskriget tog slut och kalla kriget inleddes med de två staterna USA och Sovjet, med sina Atomvapen. Och runt den tid när Israel blev stat 1948, en strategisk tidpunkt i Guds profetia.

Karl Håkan



4 kommentarer:

  1. Jag undrar ibland om vedermödan redan har börjat. Vem kan stå ut med det som sker? Nu finns det svenska flickor som har en KK, en knullkompis. Det är ett av flera exempel. Elden brinner och renar.

    SvaraRadera
  2. För egen del så tror jag att vi är inne i Vredesskålarnas tid (Upp 16) och vi kommer dit om ett tag i den här serien om Ändetiden

    Karl Håkan

    SvaraRadera
  3. Det jag tycker om med dig är att du ständigt funderar över Ordet. Det är så vi ska göra ty färdiga är vi inte. Ordet öppnar sig mer hela tiden. Har vi alltid rätt? Inte jag.

    Jag försvarade dig på Christers blogg men kan inte hitta kommentaren nu. Kanske jag söker på fel ställe. Ksn du kolla?

    Jag fick lära mig vetenskapens begänsningar. De gäller också evolutionsteorin, men den ska jag inte tala om idag.

    Jag växte upp under det kalla kriget och var orolig som barn när Ungern invaderades. Jag påminner om att världen nyligen har förgiftats med radioaktivitet. Proverna i atmosfären, sjunkna ubåtar, Tjernobyl (malört på ryska), Three Mile Island och Fukoshima. Utarmat uran spreds i Irak och Jugoslavien.

    Det är bara att kämpa på, Karl Håkan. Även om bröder och systrar inte förstår dig alltid. Några hänger inte med när jag skriver, men jag måste tala som jag har förstånd till.

    SvaraRadera
  4. Upp.13:13 syftar på det vilddjur, som stiger upp ur jorden. Sannolikt åsyftas det Osmanska Riket, som grundades av Osman 1 (1259-1326).
    Om inte jag är felunderrättad, så var det turkarna som först började använda kanoner i sin krigföring. Därför säger Skriften att det (Osmanska,Ottomanska Riket) till och med låter eld i människornas åsyn falla ned från himlen. Detta rike gick under i slutet på 1:a världskriget. (Den sjuke mannen vid Bosporen)
    Jag kan ha fel, men tanken har slagit mig.

    SvaraRadera