lördag 4 november 2017

Ändetiden 250,
2:a skålen,
Västvärlden är Andligt död




Havet det är hedningarna, alla vi som inte är Judar, och när allt liv dör där så har vi den värld vi har idag. En värld som förnekar Jesus, och påstår att Gud inte finns.

Ja ett samhälle där Jesus inte ens får finnas i många officiella samhället.

Upp 16:3 Och den 2:a ängeln [budbäraren] tömmer ut sin skål i havet, och det blir blod, såsom från ett lik, och varje levande själ [ande, liv] i havet dör.

Man trodde inte det här för några år sedan, att det skulle gå så långt att alla dessa länder som har varit Kristna i alla dessa år skulle avkristnas och det så snabbt.


Hel Europa, Hela Amerika, etc. var ju Kristet och har varit det i många hundra år.

Men här ser vi att på slutet som det sista som händer så kommer alltså allt att blir avkristnat. Havet kommer att vara som från ett lik. Och Havet står ju för Hedningarna. Och det är vi det, vi bland annat, i den västerländska världen.

Gud visste det här och här kan vi alltså läsa om det tillstånd vi har i Västvärlden idag.

Ja det är ju så att man inte får tala ens om Jesus på sin Arbetsplats. Allt offentligt och i Arbetslivet idag ska vara Religiöst neutralt. Jesus är utkörd. Det är dött.

Jag var själv med om det här när jag gick i pension och slutade som ordförande i facket på Tetra Pak. Som en gåva till mina medlemmar lade jag ut mina kristna böcker, dom jag skrivit, i pdf på vår fackliga hemsida och det blev ett väldigt ståhej. En medlem ringde Stockholm och de ringde vår klubb och krävde att böckerna skulle bort. Ingen ”religiös” litteratur fick förekomma. Facket skulle vara religiöst neutralt. Ja jag blev t o m inkallad till personaldirektören som skulle undersöka vad det var för hemskt som jag gjort.

Men Gud var med och inget galet hände med mig. Och som sagt gick jag ju i pension och försvann från Tetra Pak. Men det här är ett exempel på hur det är idag i vårt samhälle. Det är förbjudet i många sammanhang att tala om Jesus.

Men det som är ännu konstigare är att samtidigt som Jesus alltså är förbjuden så kan man ha Yoga och Yogagrupper och Chi gong, alltså österländska religioner, och annat och man kan anordna bönerum så Muslimerna kan bedja där.

Men vad det gäller Jesus så är det alltså stenhårt. Vårt officiella samhälle är dött, livet i Jesus finns inte där längre och får inte finnas där.

Karl Håkan



1 kommentar:

  1. Du har så rätt. Eftersom laglösheten skall förökas, så skall kärleken hos de flesta svalna.
    Det är underligt. Nog trodde vi att världen skulle bli bättre genom evangeliets närvaro. Men, också detta bakslag är av Gud. Världens allt mer onda tillstånd kräver Herrens ingripande. Konstigare än så är det inte.

    SvaraRadera