måndag 13 juli 2020


Vår mediavärld 82,
Summering 7,
Vredesskålarna


Efter allt det vi läst i Upp 13 och 14 och början av 15 kommer Guds vrede. Fast människorna har det så bra så växer inte tron utan det blir i stället tvärs om. Ondskan tilltar på Jorden.

Guds sätt att komma tillrätta med det här problemet är det vi ser idag. Gud får låta Ondskan ha sin gång så människorna får se hur illa det faktiskt blir när man överger Jesus.

Och genom att samtidigt låta sin Ande verka så kan han på så vis ta människorna ur deras galna beteende så att Jesus på nytt får bli vår herre och frälsare.

Som vi sagt flera gånger kan man speciellt läsa om det här i Psalm 2

Ps 2:1. Varför är hedningarna rasande och folk larmar om det värdelösa.
Ps 2:2. Jordens konungar reser sig och furstarna rådslår tillsammans, på grund av [mot] Jesus [Jashve] och på grund av [mot] Messias [en smord].
Ps 2:3. Låt oss slita av deras band och låt oss kasta av oss deras rep.
Ps 2:4. Min Herre sitter i himmelen, han skrattar, han förlöjligar dem.
Ps 2:5. Då talar han till dem i ilska och i sin vrede skakar han om [ansätter han] dem.
Ps 2:6. För jag har insatt min konung på Sion, mitt heliga berg.
Ps 2:7. Jag förkunnar Guds beslut, Jesus [Jashve], säger han, är min son, den jag födde dig den dagen.
Ps 2:8. Begär från mig, och jag ger dig hedningarna [folken] som din arvedel [besittning] och din egendom intill jordens ändar.
Ps 2:9. Du slår sönder dem med järn stav, som formade saker krossar du dem.
Ps 2:10. Och nu konungar, i hans förstånd hans fostran [tuktan], led jorden.
Ps 2:11. Tjäna Jesus [Jashve] så att man ser det [i vördnad, i rädsla] och gläd er så att ni skakar [skälver, genomilas].
Ps 2:12. Beväpna dig med [Brinn för] renhet [sonen, arvtagaren, den älskade], vänd om från vrede [så att han inte är rasande], så att ni [och] inte går förlorade, för han brinner nästan som vore det med raseri, lycklig du som helt förtröstar på [har sin tillflykt till, hoppas på] honom.

Här kan vi läsa just det här som vi ser idag, hur världens ledare har beslutat att inte ha Jesus med, men hur Gud förklarar att det är Jesus som ska regera och hur hans vrede utgjuts och hur resultatet blir att man tjänar Jesus och leder världen i hans förstånd och renhet.

Och det är den här vreden vi alltså kan läsa om mera i detalj i Vredesskålarna, som vi ser utgjutna i våra dagar, alltså i vår tid.


Vår mediavärld 46, Gud förbereder Vredesdomarna

Guds vredesdomar är i verksamhet i vår tid. Gud är trött på den totala avsaknad av Kristen tro som fyller våra massmedia och som därmed också förför hela folket.

Vi ser det redan i Sverige och med Massmedias kraft kommer det förmodligen mer och mer att komma också i övriga världen.

Det vi ser i de 7 vredes domarna att det är Guds ord, Guds befallning, som händer. Det kommer från Guds tempel i Himlen från Guds tabernakel.

Upp 15:5. Och därefter ser jag och se Templet öppnas, vittnesbördets tabernakel [tält, boning], i himlen.
Upp 15:6. Och de 7 änglarna [budbärarna], som har de 7 plågorna [förbannelserna, skadorna], går ut ur Templet, iklädda rent och skinande linne och omgjordade runt bröstet med gyllene bälte.
Upp 15:7. Och ett av de 4 väsendena ger de 7 änglarna [budbärarna] 7 gyllene skålar, som är fulla med den levande Gudens vrede, hans som lever i evigheters evigheter.
Upp 15:8. Och Templet fylls helt med rök från Guds härlighet och från hans kraft [makt], och ingen kan komma in i Templet medan de 7 änglarnas [budbärarnas] 7 plågor [förbannelser, skador] fullföljs.


Vår mediavärld 47, Medan vredesskålarna utgjuts blir ingen frälst

Att vi är inne i vredesskålarnas tid i Sverige nu det ser vi på att ingen blir frälst, ja i stort sett ingen. Vi läser i Upp 15:8 där vi läser att ingen kan komma in i Templet medan de 7 änglarnas 7 plågor fullföljs.

Upp 15:5. Och därefter ser jag och se Templet öppnas, vittnesbördets tabernakel [tält, boning], i himlen.
Upp 15:6. Och de 7 änglarna [budbärarna], som har de 7 plågorna [förbannelserna, skadorna], går ut ur Templet, iklädda rent och skinande linne och omgjordade runt bröstet med gyllene bälte.
Upp 15:7. Och ett av de 4 väsendena ger de 7 änglarna [budbärarna] 7 gyllene skålar, som är fulla med den levande Gudens vrede, hans som lever i evigheters evigheter.
Upp 15:8. Och Templet fylls helt med rök från Guds härlighet och från hans kraft [makt], och ingen kan komma in i Templet medan de 7 änglarnas [budbärarnas] 7 plågor [förbannelser, skador] fullföljs.


Vår mediavärld 48, Guds Vredesskålar utgjuts i vår tid

Vi har kommit hit i vårt land. Till den punkt när Vredesskålarna utgjuts. När ondskan tar sitt grepp i vårt samhälle.

Vi ser det när vi går igenom vredesskålarna. De verkar idag i vårt samhälle här i Sverige, men de har inte kommit till alla länder än. Men det är kanske det som håller på ett hända nu.

Upp 16:1 Och jag hör en väldig röst [ljud] från templet som säger till de 7 änglarna [budbärarna]: Gå och töm ut Guds vredes skålar på Jorden.


Karl Håkan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar