tisdag 14 juli 2020


Vår mediavärld 83,
Summering 8,
1:a – 5:e Vredesskålarna,
Förförelse, Andlig död och Censur



Här i de första 5 Vredesskålarna känner vi igen oss i vår tid.

Vi har den 1:a Vredesskålen som visar vilken skada som vårt samhälle har åsamkats genom det Ondskans Budskap som varit på TV och på Internet. Det är därför det är viktigt att vi följer den regel Gud har gett oss i Upp 14:12

Upp 14:12. Här gäller de heligas trofasthet [uthållighet], så att man håller [bevarar] Guds befallningar [bud, ålägganden] och Jesu tron [tilliten till Jesus].

Vi ska ha 10 Guds bud med oss när vi ser på TV och surfar på Internet och de program och hemsidor som bryter mot 10 Guds Bud de ska vi inte se. Och vi ska också ha Jesus med oss och de sidor och Program som hånar och gör ner Jesus ska vi inte se. Men det som uppfyller det här som Gud har gett oss i Upp 14:12 kan vi alltså titta på.

I den 2:a Vredesskålen har vi ett samhälle som är Andligt dött. Hela världen har idag övergått i det här tillståndet. Och vi ser idag hur i stort sett allt officiellt, Statligt, och i Företag har blivit Gudsförnekande och förbjudit allt om Gud och Jesus.

I den 3:e skålen får vi möte allt det våld, mord och kriminalitet etc, som idag kommer i våra massmedia. Ja det är konstigt, i ett samhälle där vi bekämpat fattigdomen och folk börjar få det bra. Då söker man våld. Då blir kriminalitet det man vill se på sin fritid.

I den 4:e skålen möter vi det öppna sanna och avslöjande samhälle som vi får när vi har fria massmedia som strävar efter att sända sanningen, Den sanning där man ser Jesus. Men folk vill inte ha den här sanningen, utan idag går lagstiftningen ut på att förbjuda information. Den personliga integriteten har blivit det vi ska sträva efter. Och den som avslöjar saker kan straffas.

Och i den 5:e skålen hamnar vi riktigt i Ondskans samhälle med Censur och mörker, där massmedia har blivit ondskans propagandaredskap och den som talar fritt ur hjärtat hamnar inför domstol. Och här känner vi igen vårt samhälle i Sverige. Där vänstern har tagit över massmedia och vrider nyheterna för att förföra Svenska folket, och där Gamla människor som varit med och vet hur det faktiskt är hamnar i domstol när de tar bladet från munnen och uttrycker sig som de blivit lärda en gång.

Ja så här är det idag och vi är här. De 5 första skålarna är igång och vårt samhälle är alltså ett samhälle i där Vreden verkar.

Och det luriga i allt ihop är att många inte ser det här. Utan de går fortfarande och väntar på Antikrist som de tror ska komma nu. Och uppfylla det som står i Upp 13. Något som ju redan hänt och som vi skrivit om. Och där vi kunde se att Hitler var Antikrist.


Vår mediavärld 49, 1:a Vredesskålen,  Guds församling är sjuk pgr Massmedia

Det är det vi ser idag. Guds församling är kraftlös och sjuk. Nu när vi är inne i den tid när Vilddjuret verkar som aldrig förr finns inget svar från församlingen. Den ligger ner och är sjuk.

Och orsaken är Massmedia det är det vi ser i versen om den första Vredesskålen.

Upp 16:1 Och jag hör en väldig röst [ljud] från templet som säger till de 7 änglarna [budbärarna]: Gå och töm ut Guds vredes skålar på Jorden.
Upp 16:2 Och den 1:a går bort och tömmer ut sin skål på jorden [marken, landet] och det uppträder onda [skadliga, sjuka, gudlösa] och katastrofala [skadliga, syndiga, oanständiga] varhärdar [kräftsvulster, sår, bölder] på de människor som har Vilddjurets märke [prägling, kännetecken] och de som dyrkar [älskar, tillber, böjer sig för] hans bild.


Vår mediavärld 50, 2:a Vredesskålen, Världen är Andligt död

Texten här är liksom många profetior uppbyggd med symboler och vi möter både havet och blod såsom från lik och levande själar som dör. Havet står för hedningarna, alltså vår värld idag och blod av ett lik, det liknar den ondes blod, och att själar dör betyder naturligtvis att de som tror förlorar sin tro.

Och vi ser idag hur allt Kristet liv i världen försvinner pgr den Propaganda som nu spys ur från Massmedia.

Upp 16:3 Och den 2:a ängeln [budbäraren] tömmer ut sin skål i havet, och det blir blod, såsom från ett lik, och varje levande själ [ande, liv] i havet dör.


Vår mediavärld 51, 3:e Vredesskålen, Dagens våldsmedia

Vattenkällor och Floder står för Mediaflödet in i dagens samhälle. Och vi ser att de har blivit blod. Det är så det är idag. Våra media är fyllda med Våld. Otäckheter. Chockupplevelser. Etc.

Devisen idag tycks vara: Ju häftigare och våldsammare ju bättre.

Upp 16:4 Och den 3:e ängeln [budbäraren] tömmer ut sin skål i floderna och i vattnens källor och det blir blod [blodsutgjutelse].
Upp 16:5 Och jag hör sedan vattnens ängel [budbärare] som säger: Bara Jesus [Herren, Jashve] är rättfärdig [infriande, rättvis], för han är och han var och han är helig [barmhärtig], för det är du som dömer [prövar].
Upp 16:6 Och heligas och profeters blod tömmer [häller] de ut, och du ger dem då blod att dricka, för de är värda det.
Upp 16:7 Och vidare hör jag offeraltaret säga: Ja, Jesus [Herre, Jashve], Gud den allsmäktige, sanna och rättfärdiga är dina domar.


Vår mediavärld 52, 3:e Vredesskålen, Våldet i Massmedia är Guds dom

När vi läser i Upp 16:6 ser vi att det våld vi har i dagens Massmedia, är en dom över dagens samhälle. Det är en dom för hur man har hanterat de Kristna och Judarna.

Upp 16:4 Och den 3:e ängeln [budbäraren] tömmer ut sin skål i floderna och i vattnens källor och det blir blod [blodsutgjutelse].
Upp 16:5 Och jag hör sedan vattnens ängel [budbärare] som säger: Bara Jesus [Herren, Jashve] är rättfärdig [infriande, rättvis], för han är och han var och han är helig [barmhärtig], för det är du som dömer [prövar].
Upp 16:6 Och heligas och profeters blod tömmer [häller] de ut, och du ger dem då blod att dricka, för de är värda det.
Upp 16:7 Och vidare hör jag offeraltaret säga: Ja, Jesus [Herre, Jashve], Gud den allsmäktige, sanna och rättfärdiga är dina domar.


Vår mediavärld 53, 4:e Vredesskålen, Sanning fungerar bara i ett Jesus samhälle

Solen står för upplysning. Men starkt ljuset kan bli olidligt. Så är det för vissa i dagens samhälle. Massmedia följer upp och bevakar saker idag på ett intensivt sätt. Vi har sett det och vi har sett hur sanningen kommit fram, hur folk som fifflat blivit avslöjade, etc.

Men alla vill inte det här. Man vill kunna fortsätta med sitt fifflande och dagens lagstiftning har i många stycken blivit att begränsa insynen. Att möjliggöra fifflet genom att förbjuda insyn. Etc.

Så i dagens samhälle fungerar inte sanning, öppenhet och upplysning, och för att få ett samhälle med sanning att fungera måste man ha Jesus och det vägrar men idag.

Upp 16:8 Och den 4:e ängeln [budbäraren] tömmer ut sin skål på solen och det gör så att den bränner människorna i eld.
Upp 16:9 Och människorna blir brända [svedda] av väldig hetta och de talar illa om [förtalar, smädar] Guds namn, som har makt över dessa plågor [förbannelser] och ändrar [omvänder, ångrar] sig inte för att ge honom ära.


Vår mediavärld 54, 5:e Vredesskålen, Censuren slår till i Vilddjurets rike

Vi är där idag. Vi upplever hur Censuren blir starkare och starkare och det ska den alltså bli i Vilddjurets rike. Vi kan läsa att Vilddjurets rike ska förmörkas.

Och det är inte bara censur, så som vi hört talas om det, där allt skulle passera en Censuravdelning. Nej här bedriver man själv Censur. Biter sönder sina tungor som det står.

Vi har haft Censur på ett smygigt sett i Sverige i flera år. Men nu blir det Word Wide i och med att flera stora internetmedier har börjat Censurera.

Upp 16:10 Och den 5:e ängeln [budbäraren] tömmer sin skål på vilddjurets tron och följden blir att hans rike förmörkades och de bet sönder sina tungor [bet fast sina tungor, lade tand för tunga] av våndan [slitet, lidandet, det hårda arbetet].
Upp 16:11 Och de förtalar [smädar] då himmelens Gud på grund av sina våndor [jobbigheter, lidanden] och på grund av sina varhärdar [kräftsvulster, sår, bölder] och vänder inte om från [ångrar inte, omprövar inte] sina gärningar [handlande, slit].


Vår mediavärld 55, 5:e Vredesskålen, I Vilddjurets rike förtalas Jesus

Det är inte bara så att våra yttrande censureras och att vi får bedriva självcensur som vi skrev i förra avsnittet. Massmedia används också till att förtala Gud, vår Jesus, Något vi också kan se i vårt samhälle idag.

Och som det blir när Jesus inte får vara i Människors hjärtan så mår de dåligt. De grips av vånda när ondskan kommer och tar över deras sinne. Och det hela slutar med att de blir själsligt sjuka.

Upp 16:10 Och den 5:e ängeln [budbäraren] tömmer sin skål på vilddjurets tron och följden blir att hans rike förmörkades och de bet sönder sina tungor [bet fast sina tungor, lade tand för tunga] av våndan [slitet, lidandet, det hårda arbetet].
Upp 16:11 Och de förtalar [smädar] då himmelens Gud på grund av sina våndor [jobbigheter, lidanden] och på grund av sina varhärdar [kräftsvulster, sår, bölder] och vänder inte om från [ångrar inte, omprövar inte] sina gärningar [handlande, slit].


Karl Håkan






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar