fredag 15 december 2017

Ändetiden 291,
Den Korrupta och Falska Kyrkan förhärligar sig själv


Själv ser inte Kyrkan hur eländig den är. De skryter om sig själv och förser sig och lever i överflöd.

Att stanna upp, läsa Guds ord, och känna efter hur det verkligen är det är inte Kyrkans grej idag.

Upp 18:7 Så mycket som hon förhärligar sig och lever i överflöd, så mycket skall ni gengälda henne med plåga och sorg, för i sitt hjärta säger hon, jag sitter som en drottning och jag är inte änka och jag skall absolut inte känna någon sorg.

Här känner vi igen den sista församlingen, Laodicea, i Upp 3.

Upp 3:14. Och skriv till Laodiceernas församlings ängel [budbärare]. Han som är Amen, det pålitliga och sanna vittnet, begynnelsen på Guds skapelse, säger:
Upp 3:15. Jag vet ditt handlande [arbete, slit], att du inte är kall och inte heller varm, jag skulle önska att du vore kall eller varm.
Upp 3:16. Således eftersom du är ljum och inte kall och inte heller varm, vill jag spy ut dig ur min mun.
Upp 3:17. Eftersom du säger att jag är rik och jag har välstånd och ingen saknad har jag. Och du vet inte att du är eländig [prövad, lidande] och ömklig [eländig, beklagansvärd] och fattig och blind och naken.


Här ser vi församlingen i ändens tid. Den ska vara blind och naken, och den ska inte erkänna att den är eländig och tom på Gud utan fortsätta hävda att allt är bra.

Och så ser vi att det är idag. Dagens kyrkor är tomma. Ingen Jesus finns där längre.

I stället fylls de med onda Andar som vi läste i ett tidigare avsnitt. Man försöker ge sken av att man har Jesus genom att i stället gå till andra Gudar.

Och när man inte har någon Ande och Kraft i Jesus så erbjuder man i stället Yoga på sina håll. Det är inte klokt.

Och Ceremonierna blir det viktiga. Att tända ljus. Att stå i vissa ställningar med händerna på visst sätt. Att kyrkorna är väl restaurerade och ser fina ut, är viktigt.

Det yttre är viktigt men inuti är det tomt.

Karl Håkan



1 kommentar:

  1. Så undrade också Jesus, om tron skulle finnas på jorden när han återvände.
    Nåväl, vi har ju tro och många troende ser på israel med nya ögon, så helt ovetande är vi inte.
    Vi som har förmånen att se dessa ting inträffa tror inte längre. Vi vet, eftersom Bibeln avslöjar detta.
    Gud kommer att ordna allt till det bästa, men jihadister bör ta sig en funderare. De är redan fast i sin förvillelse och nödvändiga för att profetian om "den stundande striden" skall kunna uppfyllas. Upp.20:7-10

    SvaraRadera