söndag 10 juli 2016

Kopieringsförbud är mot mänskligheten
160710


Tänk så dumt om någon har gjort det förut så får jag inte göra det. Det är då kopiering. Vem har hittat på något så korkat.

Man skall naturligtvis göra det som är bra, även om någon har gjort det förut.


Att tving någon att ha något som är sämre därför att jag anses äga det bättre och skall känna pengar på det, så att det inte får kopieras, Är höjden av egoism och girighet.

Vi ska ju alla hjälpa varandra. Låta andra få del av det som jag har som är bra. Speciellt när jag inte förlorar något på det. Och kopiering är ju sådan. Jag förlorar inget men den andre vinner.

Så har det varit i alla tider. Det som är bra gör man. Det som fungerar kopierar man. Det är först vår tid som blivit så galen att den förbjudit kopiering.

Jesus hjälp oss så att vi får förnuft här. Att det som är bäst kan bli allas egendom. Att dessa som av girighet tvingar andra till ett sämre liv får ge sig. Jesus!!

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar