lördag 16 juli 2016

Vår framtid 63
Världen inser Guds seger



När Gud utgjuter sin ande då är vi strax före Jesu slutliga seger som vi har i Upp 19:20. Och även här i Hesekiel kan man i versen efter de vi tittade på i går läsa om Jesu seger bland Hedningarna.

Hes 39:21 Och jag lägger min härlighet i hedningarna [folken] och alla hedningar [folk] ser att det är mitt sätt [min dom, min mening, min rätt] som jag förverkligat och min kraft [hand] som jag lagt [gjort] i [på] dem.


Hela välden blir frälst. Alla tar emot Guds ande. Jesu seger blir total. Och man kommer att se det här. Det är Jesus som har segrat. Han har kommit in i alla.

Och hedningarna, de icke Judiska folken förstår här att Jesus är med Judarna och att det är hans kraft som skyddar och är med dem.

I Upp 19:20 kan vi också se hur Ondskan besegras, men det är ju bara två sidor av samma sak. Jesu seger.

Upp 19:20. Och vilddjuret grips och med honom den falske profeten [lögnprofeten], han som åstadkommer tecken inför honom, med vilka han bedrar dem som mottagit vilddjurets märke [prägling, kännetecken] och som dyrkar [avgudar, älskar] hans bild, de två kastas levande i eld sjön som brinner med svavel.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar