tisdag 19 juli 2016

Vår framtid 66
Gud skrattar åt Galenskapen


Östra porten i Jerusalem genom vilken Jesus skall tåga in en dag

Värden är uppochner idag och vi ser överallt hur man gör allt för att utplånar tron på Jesus. Men Gud har svar på detta.

Ps 2:4.  Min Herre sitter i himmelen, han skrattar, han förlöjligar dem.
Ps 2:5.  Då talar han till dem i ilska och i sin vrede skakar han om [ansätter han] dem.


Gud skrattar åt dem. För Gud som är allsmäktig är deras sätt att bete sig löjligt. Och samtidigt reagerar Gud. Han skakar om dem i sin vrede. Det är det vi kan se idag. När hela världen skakar. Den ena galenskapen efter den andra händer och ledarna är rådvilla idag.

Ps 2:6.  För jag har insatt min konung på Sion, mitt heliga berg.
Ps 2:7.  Jag förkunnar Guds beslut, Jesus [Jashve], säger han, är min son, den jag födde dig den dagen.

Det är Jesus som är herre, och han är Guds son. Han är från Gud, ja han är Gud och det är han som är insatt som den som skall regera.

Sion är Tempelberget. Och det är alltså där Jesus skall regera, Tempelberget i Jerusalem, och det är förmodligen därför som ondskan gör alt idag för att behärska Tempelberget. Jesus får inte vinna enligt djävulen, för då är det kört för honom.

Men han kommer att vinna, Hela världen kommer att tillhöra Jesus.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar