torsdag 21 juli 2016

Vår framtid 68
Islams uppgift, att krossa dem som går emot Jesus


Islam skall vara det redskap som Jesus skall krossa sina motståndare med.

Ps 2:9.  Du slår sönder dem med järn stav *, som formade saker krossar du dem.


Vi ser här hur det är en hämndens dag. Jesus kommer att hämnas alla de som inte gått hans väg, utan envist gått mot det han vill göra, envist förhindrat hans frälsning av värden och av Judarna.

Och det intressanta här är att de ord som används stämmer med de ord vi hittar i brevet till Tyatira församling.

Upp 2:27. Och han skall valla [bestämma över, vara herde för] dem, med en stav av järn, för de saker som är gjorda av lera krossas, som också jag har mottagit från min far.
Upp 2:28. Och jag skall ge honom morgonstjärnan.

Att det är vår tid ser vi på att Tyatira skall få morgonstjärnan och det är ju det som kommer strax före soluppgången, och soluppgången syftar på när Jesus kommer, det verkliga ljuset.

Och att det är Islam det ser vi på vers 20.

Upp 2:20. Men jag har något mot dig, att du tillåter kvinnan Jesabel [Baals flöde, ö-bon, utsöndrat skräp, svettiga strömmar], hon som säger att hon är profetissa för att undervisa och för att lura mina tjänare att bedriva hor [avgudadyrkan], och att äta avgudaoffer.

Kvinnan Jesabel som säger sig vara Profetissa, det är det Muhammed sa att han var, Profet. Här har vi alltså samma sak. Och vi ser att hon inte är en bra profetissa utan en som står för avgudadyrkan precis som Muhammed gjorde.  

Upp 2:22. Se, jag kastar, henne på sängen, och de som horar med henne in i väldig plåga [nöd, förföljelse], om inte de omvänder sig från sina handlingar.
Upp 2:23. Och hennes barn skall jag krossa och tillintetgöra [döda till döds] och alla församlingarna skall veta att jag är den som granskar njurar och hjärtan och jag skall ge åt er, var och en, efter era gärningar.

Och det är sjukt det hon kommer med det är en plåga, precis som Islam som är full av träldom.

Men i vers 23 ser vi slutet på Islam. Gud kommer att krossa det.

Men för att nu återgå till det vi började med nämligen Ps 2:9

Ps 2:9.  Du slår sönder dem med järn stav, som formade saker krossar du dem.

Det är alltså Islam som Jesus kommer att använda för att krossa det som är emot honom. Och det är det vi ser idag när vi ser hur Islam härjar runt i vår värld just nu.

Karl Håkan


* PS: Vi kan hitta samma sak att Jesus skall slå folken med en järnstav i Upp 19:15 som också handlar om när Jesus kommer igen.

Upp 19:15. Och ur hans mun går ett skarpt svärd ut, för med det skall han slå folken och han skall valla dem med en järn stav, och han trampar vinpressen för vredens vin och Guds den allsmäktiges straff.

Här ser vi det här hur Guds vrede verkar och det är i samband med att folken skall vallas med en järnstav. Och det här är alltså något som kommer innan Jesus slutligen segrar. En seger som vi har i Upp 19:20.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar