söndag 10 juli 2016

Vår framtid 57
Gud är med Israel


Gud är med Israel, det skall bli känt över världen. Och det ser vi idag att alla har respekt för Israel och deras styrka som de alltså fått av Jesus, Gud.

Hes 39:7 Och jag skall låta mitt heliga namn bli känt i Israel*, och jag skall inte låta mitt heliga namn bli vanhelgat mera, och folken förstår att jag Jesus [Jashve] är helig i Israel.
{Israel = Guds uppreste, Guds upprättade, Guds rättvisa, regerar som Gud}


Guds vilja sker, han har nu bestämt sig för att han skall stötta Israel. Det straff Judarna fick för att de dödade Jesus och inte tog emot honom som Messias är nog och Gud vänder nu sorg till glädje och välsignelse. Gud vill inte att Judarna skall stå som förlorare, misslyckade och fördrivna längre. De som är hans folk. Och därmed också drar ner hans namn.

De som har gått mot Israel får nu Elände och Israel har nu blivit välsignat. Och hela världen förstår att Gud, Israels Gud har visat sig i det han stöt Israel i denna till synes omöjliga Kamp. Och nu har det vänt, Nu ser man att Israel har framgång och ingen förmår något mot dem.

Och det är så det är idag.

Hes 39:8 Här, kom den och är den, säger Herren Jesus [Jashve], det här är dagen som jag har talat om [har talat].

Och det här är Guds stora dag. Det han har lovat i sina profetior långt tillbaka i tiden. Vi ser det nu. Nu verkställer Gud sitt beslut och ger Israel sitt land.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar