lördag 21 januari 2017

1000 årsriket regeras av fria stater styrda i Jesu namn
170121



Det är det vi kan läsa i Upp 20:4 där det står om 1000 årsriket. Det kommer inte att var en världsregering som styr. Nej det kommer att vara flera länder styrda var för sig.

Upp 20:4. Och jag ser troner, och de själar som halshuggits [blivit avhuggna] på grund av Jesu vittnesbörd och på grund av Guds ord och som inte dyrkar [älskar, vördar] vilddjuret och inte hans bild och inte mottar märket [präglingen] på sin panna och på sin hand, de sitter på dem och domsrätt [dom] ges till dem, och de lever och de regerar med Kristus de tusen åren.

Vi ser hur det står om de som sitter på Troner i plural och styr tillsammans med Kristus, Messias.


Det är alltså inte han utan de. Och Troner är Plural.

De det talas om är de som halshuggits eller avhuggits som man också kan översätta det. De som inte fått vara med under vårt vänsterstyre, Det Antikristliga styre som vi har idag i stora delar av västvärlden. Det är de som kommer att styra. Och var och en i sitt land.

Och som vi skrivit tidigare som kommer det att vara Demokratiska stater. Det ser man när man läser om Laodicea, i Upp 3, den sista församlingen. Laodicea betyder folkstyre, alltså Demokrati, och de får just löftet av Jesus att de skall sitta med mig på min tron. Alltså det är de som skall styra tillsammans med Jesus.

Upp 3:21. Den som segrar han skall få sitta med mig på min tron, som jag också sitter med min fader på hans tron.

Det här gäller alltså individuellt ser vi och är alltså inte kollektivt här heller. Det är han som segrar som skall sitta med Jesus på hans tron och styra världen.

Så kommer det att bli,

Vi kommer att ha fria stater i 1000 års riket
De kommer att styras av människor som inte har böjt sig för vilddjuret och Antikrists Anda.
De kommer var och en att regera som Jesus vill. I hans Anda, tillsammans med honom.

Jesus kommer än en gång att segra, det ser vi här.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar