fredag 20 januari 2017

Frälsaren 73,
Jesus är Guds son



Gud har insatt Jesus, Det är han som kommer att regera och det gör han från tempelplatsen. Det Heligaste i Israel. Och Jesus är Guds son.

Ps 2:6.  För jag har insatt min konung på Sion, mitt heliga berg.
Ps 2:7.  Jag förkunnar Guds beslut, Jesus [Jashve], säger han, är min son, den jag födde dig den dagen.


Jesus är från Gud. Ja han är Guds son. Han skall Regera. Han är Kung. Han skall genomföra Guds plan. Guds frälsning. Tempelplatsen är hans. Sion som det står här i Bibelversen är just Tempelplatsen och Jerusalem runt omkring. Jerusalem är hans. De som försöker dela Jerusalem går mot Gud. Och det läste vi hur det går för dem i förra avsnittet. De drabbas av Gud vrede.

Det här är intressant idag för det är alltså Jesus som skall ha Tempelplatsen, Det är inte Islam, De har ingen rätt till Tempelplatsen. Tempelplatsen tillhör Jesus. Jesus som skall frälsa Judarna, bli deras Messias, ja Jesus skall inte bara frälsa Judarna utan hela världen.

Det är alltså genom Jesus allt skall ske.

Och han är också Kung. En Evig Kung med Guds mandat att regera Jorden. Och snart kommer han. Snart är vi där. I den tid när Jesus regerar. Jesus, han som är Guds son.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar