måndag 7 september 2015

minJesus finns 28

Profetian visar att Gud finns

Finns verkligen Gud. Det är en fråga som många människor ställer sig idag.

Det har hänt någon gång att även jag stället mig den frågan. Men idag känner jag ingen tvekan inför svaret.

Gud finns och han tar hand om oss.

Han har gett mig frid i själen och ett meningsfult liv. Han har gett mig det jag har i Livet. Han har gett mig min arbetsuppgift. Ja allt jag har av värde kommer från honom.

Men för en människa som inte har upplevt det jag har upplevt hur vet man att Gud finns då.

Här kan vi gå på Jes 44:6 - 7 och där står

Jes 44:6.  Så säger Jesus [Jashve] Israels kung, och deras frälsare Jesus [Jashve] Sebaot: Jag är den förste och jag är den siste, och förutom mig finns ingen Gud
Jes 44:7.  Och vem kan profetera [proklamera] som jag och intyga det, och ordna så det blir så. Må han lägga fram det för mig till att ske från forntiden och det som kommer, och som förkunnelser om det som skall komma, inför dem.

Alltså Gud bevisar sig vara Gud den som existerar, därför att hans profetia slår in. Det han har sagt händer.

Det finns många profetior i Bibeln som slagit in och vi skall börja här att titta på några i Uppenbarelseboken från det 13 kapitlet och framåt.

Det 13 Kapitlet handlar om de två Vilddjuren. Det 10 hornade och det 2 hornade.

De här vilddjuren skall åtföljas av tecken och de är intressanta för det var ingen som kunde förutse hur exakt de slagit in som de har.

Upp 13:14. Och han lurar dem som bor på jorden med tecknen som han gör inför vilddjuret, och säger till dem som bor på jorden att göra en bild [avbildning] till vilddjuret, han med krigs [svärds] plågan [skadan, förbannelsen] och som är till [lever, existerar].
Upp 13:15. Och han har kraft att ge liv [rörelse, ande] åt vilddjurets bild, och så att vilddjurets bild kan tala, och den kan fördärva [döda] alla som ännu inte dyrkar [älskar, böjer sig för] vilddjurets bild.

Här kan vi läsa om tecken som skall göras och ett av de tecken som man talar om det är Vilddjurets bild. En bild som kan tala och som har rörelse. Det är ju en TV. Och det var alltså förutsagt att när Värden styrdes av ett tvåhornat Vilddjur. Alltså av två dominerande stater, då skulle TV komma. Och under andra hälften av 1900 talet då hade vi Supermakterna Sovjet och USA som behärskade världen och då kom TV

I Vers 26 – 18 Talas om Vilddjurets märke, eller kod som jag vill kalla det. Och det talas om Vilddjurets tal som är 666. En 6:a skrivs på Hebreiska med Vav som brukar återges i vårt alfabet med v eller w. Tre sexor blir då www, vårt internet. Hur kunde Gud vetat det för 2000 år sedan. Ja han viste det och det var därför som han skrev det.

Och därmed visade han sig vara Gud. Gud finns. Ingen annan klarar av att ge så exakta profetior. Både TV och Internet och att det skulle komma i en tid när två stora stater dominerade världsbilden.

Tänk att nu vet vi att Gud finns för han har själv bevisat det. Och det finns flera profetior som gått i uppfyllelse och vi kan fortsätta med mycket mera.

För den som vill läsa mera om hur Upp 13 gått i uppfyllelse hänvisas till:



Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar