lördag 13 januari 2018

Ändetiden 317,
Guds Järnstav Islam slår folken idag


Det kan tyckas lite konstigt med rubriksättningen att Islam skulle vara Guds Järnstav som är igång idag och slår folken.

Men när vi tittar oss omkring ser vi att det är så. Islam går fram med skräck och våld över världen och snart ingen vågar gå emot den.

I Bibeln kan man finna att Islam har fått Järnstaven och vi skall titta mera på det.

Upp 19:15. Och ur hans mun går ett skarpt svärd ut, för med det skall han slå folken och han skall valla dem med en järn stav, och han trampar vinpressen för vredens vin och Guds den allsmäktiges straff.

Att Islam är järnstaven ser vi i brevet till Tyatira i Upp 2:18 – 29 och för att vara kompletta så tar vi med hela brevet här, och går igenom det. Det här att Tyatira skulle vara Islam är en relativt okänd sak inom Kristenheten, men när man läser brevet ser man det klart.


Upp 2:18. Och skriv detta till ängeln [budbäraren] i församlingen i Tyatira [fortsatt offer]. Så säger Guds son, han som har ögon som elds flammor och vars fötter liknar skinande koppar [brons]:
Upp 2:19. Jag vet dit slit och kärlek och tjänande och tro och din uthållighet och dina insatser, och de sista fler än de första.
Upp 2:20. Men jag har något mot dig, att du tillåter kvinnan Jesabel [Baals flöde, ö-bon, utsöndrat skräp, svettiga strömmar], hon som säger att hon är profetissa för att undervisa och för att lura mina tjänare att bedriva hor [avgudadyrkan], och att äta avgudaoffer.

Vi ser att det är en religion av slit och träldom. Precis som Islam som ställer hårda krav på sina utövare. I Vers 20 har vi Profetissan Jesabel, som precis som Muhammed sade sig vara en profet/profetissa.

Upp 2:21. Och jag ger henne tid att ångra sig från sin otukt [avgudadyrkan] och verkligen omvända sig.
Upp 2:22. Se, jag kastar, henne på sängen, och de som horar med henne in i väldig plåga [nöd, förföljelse], om inte de omvänder sig från sina handlingar.

Hon bedriver otukt alltså avgudadyrkan, och det är just vad Muhammeds lära också gör, genom att han införde annat än bara tron på Jesus. Och vi ser att de som ägnar sig åt den här avgudadyrkan, detta horande som det kallas, de får svåra plågor.

Upp 2:23. Och hennes barn skall jag krossa och tillintetgöra [döda till döds] och alla församlingarna skall veta att jag är den som granskar njurar och hjärtan och jag skall ge åt er, var och en, efter era gärningar.

Det är en död religion, och det är en gärnings religion. Inte en religion med nåd som Kristendomen har.

Upp 2:24. Men åt er säger jag och åt övriga i Tyatira [fortsatt offer] som inte har samma lära och som inte vet Satans djup som de säger, jag skall inte lägga mera börda på er.
Upp 2:25. Men bevara det du har, tills jag kommer.

Det finns människor inom Islam eller i Islamländerna som inte har tagit emot Muhammeds sataniska lära och för dem finns det hopp.

Upp 2:26. Och den som segrar och den som bevarar [vaktar, håller] mina gärningar ända till slutet, till honom skall jag ge makt över folken [hedningarna, nationerna, stammarna].
Upp 2:27. Och han skall valla [bestämma över, vara herde för] dem, med en stav av järn, för de saker som är gjorda av lera krossas, som också jag har mottagit från min far.

Och här i vers 27, har vi det ställe som visar att Islam har Järnstaven. Det är det vi ser idag hur de vallar folken med denna stav av järn och krossar dem för dagens samhälle är som ler, när våra nationer övergett Jesus har vi ingen andlig kraft kvar. Vi ser vilken total skräck Islam sprider i våra länder och det är en lätt match för Islam att få våra regeringar underdåniga.


Upp 2:28. Och jag skall ge honom morgonstjärnan.

Och Morgonstjärnan är det som lyser i vår tid. Morgonstjärnan är den stjärna som lyser ser strax innan solen går upp. Soluppgången är Jesu kommande och seger och det innebär att den tid vi har nu det är morgonstjärnans tid, när Jesus kommer mycket snart.

I vers 28 kan vi se att enligt Bibeln så är tiden strax innan Jesus ska komma just Islams tid. Det är Tyatira som får morgonstjärnan. Och Tyatira var ju Islam.

För den som tycker det är konstigt att Tyatira skulle vara Islam, det är ju med bland de 7 församlingarna i Uppenbarelseboken, kan man titta på parallellen med Judas som var en av de 12 apostlarna men ändå förrådde Jesus.

Upp 2:29. Den som har öra han hör vad anden säger till församlingarna.

Tänk här står allt och det är bara att läsa så ser man det. Ser hur vi är mitt uppe i denna tid när Järnstaven slår folken och Jesus snart kommer.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar