måndag 8 januari 2018

Är jag ett Troll på Apg29
180108

Nu blev jag utslängd igen från Christers sida Apg29 och denna gång 2 gånger och det var i artikeln” Mata inte trollen”. Det känns inte bra att möta dessa kristna bröder som tror att de får döma, sina medsyskon. Som tror att bara de har sanningen. 

Jag är en ärlig kristen och vill ha min Jesus. Min tro på Jesus och inte tvingas på någon annans uppfattning för att få yttra mig.

Jag förstår inte vad det var för hemskt i min artikel och inte får man reda på det heller. Man är bara underkänd i sin tro, eller vad det nu är. Och utslängd.

Här är min artikel som blev utslängd:


Jag har också blivit utslängd några gånger utan att förstå varför. Jag vet att det finns standard tolkningar till många ord och att det är dem man ska tro på.

Själv är jag som tidigare Utvecklings Ingenjör intresserad av att vända och vrida lite på orden för att se om de också kan innehålla andra sanningar.

Se om vi i vår tid kanske ser andra saker som stämmer med det vi har nu.

Många gånger känns det då frustrerande att bli utslängd, och då förmodligen bli bedömd som Troll.

Det man vill är ju att i alla ödmjukhet kunna diskutera det man tycker sig se i ordet. Och få andras ärliga syn på det. Allt för att föra vår tro framåt i en tid som många gånger verkar helt hopplös.

Karl Håkan



1 kommentar:

  1. Du är inte ensam, Karl-Håkan. Jag blev nyligen utslängd ur Apg29 efter att ha varit portad en längre tid. Jag utgår från att Christer betraktar mig som ett troll.
    Jag för fram tankar, som i Christers ögon tydligen gör predikandet meningslöst om de goda nyheterna.
    Men, det är ju fortfarande tid att göra lärljungar till Jesus. Detta skulle ju, om man höll ut till slutet leda till "frälsning".
    Om jag nu kan utläsa av Skriften, att Gud har omsorg om hela sin skapelse, att den en gång också skall komma till evigt liv, varför skall jag då tystas, då mitt budskap leder till välsignelse för de flesta av jordens människor och inte enbart för "frälsta" människor? Rom.8:19-21

    Paulus förklarar dock, att vi är endast "frälsta" i hoppet. Ett hopp som man sett fullbordat är inte mer ett hopp. Hur kan någon hoppas det som han redan ser?

    Ännu en tid är frälsningens stund för handen, men när han kommer som skall stå med båda fötterna på Oljeberget, då är hoppet fullbordat och frälsningsverket avslutat. Vår Herre kommer ju med alla sina heliga (frälsta människor) tillbaka till jorden för att upprätta sitt rike här. Han kommer tillbaka på samma sätt som han for upp till himlen. Apg.1:11
    Att du och jag och många andra är här nu är ett bevis på, att vi tillhör de lyckliga, som får glädja oss inför denna underbara tilldragelse. Folken skall jämra sig inför hans uppenbarelse, då de inte har hoppats på något sådant och de oroar sig för straff, eftersom de inte har varit fullkomnade i kärleken till Jesus. 2Tess.1:10

    Dessa som skall bli straffade med evigt fördärv, bort undan Herrens ansikte, torde vara alla de folk, som lockas med i "den stundande striden". Upp.20:8-9

    SvaraRadera