onsdag 5 oktober 2016

De 7 församlingarna 18,
Demokratirörelsens roll i änden

Idag har Demokratirörelsen blivit allmänt accepterad åtminstone med ord, även om inte alla stater har demokrati. Men studerar vi Bibeln och det som händer med Laodicea, som ju betyder Folkstyre, alltså Demokrati. Så ser vi att Jesus vill se mera. Han kommer att fostra den här rörelsen så att den blir det han vill och han kommer att ge den sitt Guld och sin renhet och först då duger den till den Uppgift som Jesus har för Demokratin.


Laodicea, Demokratirörelsen
Upp 3:18. Jag råder dig att köpa hos mig guld renat i eld, så att du blir rik, och vita [skinande] kläder för att klä dig, så att inte din nakenhets skam [vanära, smuts, korrumperade] syns, och ögonsalva till att salva in dina ögon så att du kan [för du skall] se.
Upp 3:19. Alla som jag älskar, tillrättavisar [varnar] jag och fostrar [lär upp, agar], var alltså ivrig och ändra dig [omvänd dig].
Upp 3:20. Se jag har ställt mig vid dörren och bankar, om någon hör min röst och öppnar dörren skall jag gå in hos honom och äta middag [fest måltid] med honom och han med mig.
Upp 3:21. Den som segrar han skall få sitta med mig på min tron, som jag också sitter med min fader på hans tron.
Upp 3:22. Den som har öra han hör vad anden säger till församlingarna.

Laodicea är den sista församlingen och är som vi har sagt tidigare Demokratirörelsen. Och den behöver fostran enligt Jesus och det är alltså det som skall hända nu.

För Jesus står vid dörren och han vill bjuda in till sin festmåltid. Hans stora måltid. Så tiden här är alltså Jesu kommande och Guds rikes inledning. Det är då den stora festmåltiden skall hållas.

Och vi ser här också att Laodicea skall sitta med Jesus på hans tron. Ett ord som liknar det som står i Upp 20:4, där de som halshuggits för sitt vittnesbörd om Jesus, men inte dyrkat Vilddjuret skall sitta på troner och regera med Jesus. Det är alltså Demokrati vi skall ha under 1000 årsriket, men en demokrati som Jesus fostrat, som har tagit emot hans Guld och hans rena kläder.

Vi kan också läsa här att Jesus står vi dörren. Han är alltså på väg här. Och Laodicea tid är nu. Det är nu Demokratirörelsen går fram överallt och påstår att den har lösningen på världens problem. Alltså är vi ännu närmare idag än vad vi var när Laodicea tid ännu inte hade börjat och Filadelfia var den mest aktiva.

Upp 11:16. Och de 24 äldste som sitter på troner framför Gud, de faller på sina ansikten och tillber Gud.
Upp 11:17. Och de säger: Vi tackar dig Jesus [Herren] Gud, den allsmäktige, som är och som var och som skall komma eftersom du mottog din väldiga makt och du regerar.
Upp 11:18. Och folken var arga, men din vrede kom, och tiden för att döma de döda, och ge lönen till dina tjänare, profeterna och de heliga och de som akta [frukta] dit namn, de små och de stora, och att fördärva de som fördärva jorden [landet].

Här har vi också ett avsnitt som hör till den 7:e basunen och som vi skrev tidigare så är Basunerna knutna till sina respektive församlingar. Och den 7:e basunen är alltså den Demokratirörelsens tid och vi ser här att här kommer också stället med de 24 äldste som sitter på sina troner hos Gud. Och det knyter alltså an till att Laodicea skulle sitta med Jesus på hans tron som han satt på sin faders tron.

Läser vi vidare ser vi att Jesus här är den som regerar och hans vrede har kommit och han har verkat. Alltså är vi framme vid avslutningen. Snart skall Guds rike helt ta över.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar