måndag 31 oktober 2016

Himlen 20,
Jesu offer ger oss frälsning


Joh 14:28. Ni hör att jag säger till er: Jag går bort och jag kommer till er. Om ni älskar mig, gläds ni ju, eftersom jag säger: Jag går till Fadern, därför att min Fader är större än mig.
Joh 14:29. Och nu har jag sagt det åt er innan det händer, så att ni skall tro [ha tillit] när det händer.
Joh 14:30. Jag kommer inte att prata mycket mera bland er. Ty denna världens herre framträder [går omkring] och i mig har han inget.
Joh 14:31. Men så att världen må veta att jag älskar Fadern och jag gör så som Fadern föreskriver mig. Res er upp, låt oss gå härifrån.


Här får vi se att de här orden som vi läst det är något som Jesus ville ge sina lärjungar när han stod inför korsfästelsen, så att de skulle förstå vad som hände.

Att det inte var ett nederlag utan Guds uppfyllelse av sitt ord och att Jesus var deras Gud, Att han och Fadern var ett, och att vi får vara med honom. Och den Helige Ande är med oss.

Jesus lever mitt ibland oss. Halleluja!!

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar