onsdag 15 februari 2017

Elakhetens religion
170215



Jag tycke man märker den ibland. Speciellt bland ungdomar uppväxta i det moderna samhället. Det är elakhet som är grunden.

Man skall sabba för varandra. Det är roligt.

Sanning det är det som gagnar mig själv.


Om någon frågar mig om något svara jag inte utan skojar till det så den andre kommer i underläge.

Jag skall ha respekt och finner mig inte i att någon säger något ont om mig.

Andra skall inte ha någon respekt, jag skall alltid göra ner alla andra. Lära dem att krypa för mig.

Njutning är det viktigaste i livet. Min egen njutning och det är den jag lever för.

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Därför gäller det att alltid sträva efter maximal skit för alla andra.

Tävlingsinstinkten är viktig. Jag och endast jag skall komma först.

Ja så här kunde man hålla på. Men var är friden. Var är fredan. Var är att göra det tillsammans.


Har vårt samhälle blivit så hårt att det är bara genom att vara hård som man kan överleva.

Jesus hjälp oss att vara ödmjuka. Att inse att även min nästa har rätt till ett bra liv. Och att det är min uppgift att hjälpa honom.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar