lördag 4 februari 2017

Frälsaren 88,
Frälsningen finns alltid



Jesu portar är öppna. Frälsningen finns alltid. Den som vill är välkommen in i Staden. In i Jesu Famn.

Upp 21:25. Och dess portar skall inte stängas på hela dygnet, för det skall inte vara natt där.
Upp 21:26. Och man skall bära folkens ära och lovprisning till den.

Så är det. Jesus stänger aldrig porten. Vi är alltid välkomna till honom och motta hans frälsning. Bli medborgare i hans stad. Det är det vi skall bli.


Och då kommer vi att tacka Jesus för det är då som vi ser vilket fantastiskt liv det är i Frälsningen. I Jesu Famn. I hans stad.

Och vi kan läsa hur Jesus välkomnar oss i orden i Matteus.

Mat 11:28.  Kom hit till mig, alla som sliter [arbetar hårt] och har blivit pålastade, och jag kommer att ge er vila [rekreera er, vila er, få er att upphöra].
Mat 11:29.  Ta bort [Lyft upp] mitt ok [bärok] på er. Och lär av mig, för jag är mild [ödmjuk] och ödmjuk [ringa] i hjärtat. Och ni skall finna vila i era själar [liv, sinnen, ande].
Mat 11:30.  För mitt ok [bärok] är till hjälp [milt, bra] och min börda [last] är lätt [enkel, obetydlig].

Jesus hälsar oss välkomna in i hans rike. Och det är ett gott rike. Det är ett Välsignat liv vi får i Jesus. För han leder oss på sin välsignade väg. En väg där han hjälper oss så att livet inte blir tungt och omöjligt, utan att vi klarar av det i hans namn.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar