måndag 23 maj 2016

Vår framtid 9
Islam försvinner

Här ser vi en profetia om att Islam kommer att försvinna. Ingen vill kännas vid Profeten längre. Man skäms över det han sa.


Sak 13:2.  Och då [på den dagen] säger folkskarornas Jesus [Jashve Sebaot]: Jag utrotar avgudarnas namn från landet [jorden], och de mins dem inte mera och även profeterna och de orena andarna, låter jag försvinna [passera] från landet [jorden].
Sak 13:3.  Och det händer att en människa fortfarande profeterar, och hans far och mor, som födde honom, säger till honom, du skall inte leva för du talar osanning i namnet Jesus [Jashve] och hans far och mor de som födde honom, sticker ner [smädar] honom, i hans profeterande.
Sak 13:4.  Och då [på den dagen] skäms profeterna, var och en, för sina syner i profeterandet och de klär sig inte i hår mantel för att luras [hyckla].

Alla avgudar kommer att utplånas. Det är Jesus som är vår tro. Och vi ser här speciellt Profeterna i vers 2 och framåt som syftar på Islam som ju är den Falske Profetens lära. Och här ser vi alltså hur Islam utrotas ur landet och från Jorden som man också kan översätta det.

De anhöriga skall hjälpa till att avslöja de som går Muhammeds ärende. Och det är ju det vi ser idag, när någon radikaliseras som det heter. Då hjälper ofta de anhöriga till.

Man kommer att skämmas för att vilja ha med Muhammeds lära att göra, ja man kommer att skämmas för allt som har med den Falske Profeten att göra.

Så bibeln pekar klart mot att Islam kommer att försvinna och bli lika ökänd som Nazismen är idag.

Sak 13:5.  Och han säger: Jag är inte profet, jag är markens tjänare, för det är min sysselsättning från min ungdom.

Det intressanta här är när de säger att de är markens tjänare. Det pekar på att de skall tro på Jesus, Israels Gud. Israel symboliseras nämligen i Bibeln med Marken, till skillnad från Hedningarna, de som inte är israeler, som symboliseras med Havet.

Sak 13:6.  Och säger man till honom: Vad är såren [blåsorna] som känns i dina händer. Säger han: Det är som jag slagits hemma, från mina kära.

Och här ser vi t o m att de skall bära Jesu märke, såren i händerna, och de skall säga att de har Jesus kär det är han som är i deras hem.

Segern för Jesus blir alltså total.

Och vi kan alltså se att också de som idag bekänner sig till Islam kommer att ta Jesus till sig och blir Kristna.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar