torsdag 5 maj 2016

Kyrkans undergång 42
Alla skall bli fyllda med Guds Ande

I Joel ser vi vad det är som skall komma i stället för den fallna Kyrkan. Det är Guds Ande, som skall fylla Alla. Guds Välsignelse.


Joel 2:28 (Joel 3:1).  <Trad:> Och det sker därefter att jag utgjuter min ande över allt kött, och era söner och era döttrar skall profetera, och era gamla har drömmar, och era unga män har uppenbarelser.
| <Alt:> Och det sker därefter att jag utgjuter min ande över alla människor [allt evangelium], och era söner och era döttrar talar inspirerat, och era gamla har krafter kvar, och era unga män ser visioner.
Joel 2:29 (Joel 3:2).  Och också över tjänarna [slavarna] och över tjänarinnorna [slavinnorna], utgjuter jag i de dagarna min ande.

Det är intressant att konstatera att det står allt Kött, eller alla människor som man också kan översätta det, är med. Det skall alltså vara en total händelse över hela världen, alla.  

Guds Ande utgjutelse skall alltså ske i tre steg och det här som står i Joel är det sista.

Det första var Pingströrelsen som kom i början av 1900 talat. Gud utgöt sin ande över en del av sin kyrka.

Sedan kom Anden till hela Guds kyrka i samband med 1968 när Anden föll t o m i den Katolska Kyrkan.

Och här kommer alltså det tredje steget. Alla skall få del i Guds Ande. Det blir fantastiskt. Exakt var det innebär vet jag inte men vi får se när vi kommer dit.

Det är intressant att notera att det här gäller både gamla och unga. Både män och kvinnor. Och både folk med makt och folk utan.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar