lördag 3 juni 2017

Ändetiden 95,
Inga vapen som görs mot Israel och inga ord som upphävs mot Israel skall ha framgång

Allt det Israels motståndare har försökt har misslyckats. Och här kan vi se att det ska göra det. Det gäller både militära angrepp men också Juridiska och Politiska. Inget vapen ska rå på Israel, det har Gud lovat.

Jes 54:14.  Genom rättfärdighet skall du göras säker, långt bort från förtryck, för du skall inte vara rädd för förstörelse, för den skall inte komma nära dig.
Jes 54:15.  Se, främlingen han viker av, han försvinner från det som är mitt, vilken främling som än är mot dig misslyckas han mot dig.
Jes 54:16.  Se, jag har skapat smeden, som blåser i kolelden och vapen [saker] är hans verk, och jag har skapat fördärvaren till att fördärva.
Jes 54:17.  Inget vapen [saker] man gör mot dig skall ha framgång, och allt prat [alla tungor] som upphäver sig mot dig vänder [bryter] du till deras dom, detta har [innehar, har ärvt] du min Jesu tjänare [min tjänare som tillhör Jesus], och er rättfärdighet är från mig, säger Jesus [Jashve].


I Jes 54: 14 – 17 får vi se att inget vapen som görs mot Israel skall ha framgång, och de som häver upp sitt tal mot Israel skall själva bli dömda. Alla skall misslyckas mot Israel. Det är trösterika ord det här för Israel nu i dessa dagar när man gör allt möjligt för att krossa dem. Ja vi ser vår egen utrikesminister som går med Arabsidan i deras försök att krossa Israel. Ja fler och fler står på den sidan och mänskligt att döma borde det snart vara kört för Israel.

Men här ser vi alltså att det inte ska lyckas, inget vapen vare sig militärt eller politiskt skall kunna krossa Israel. Gud har lovat det, och han håller vad han lovat.

Ja, Israel ska vara säkert, det har Gud lovat.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar