onsdag 14 juni 2017

Att leva som Man och Kvinna
170614

Ja det är fantastiskt att få leva som det ska vara. Leva som Man och Kvinna, tillsammans. Leva som Jesus vill att det ska vara.

Idag firar Min fru och jag 20 årig bröllopsdag, och det är 20 fantastiska år tillsammans.

Jag förstår inte dem som ska blanda ihop det här med alla möjliga former av Sexuell Samlevnad. När man upplevt det äkta då vill man inte han något annat. När man upplevt det Gud skapat oss till, när man upplevt det som Naturen lagt i oss, då förstår man inte denna iver att sprida annat.


Och genom alla dessa år tillsammans har vi fått ha Jesus tillsammans. Och det är också fantastiskt. Vi har fått upplevt gång på gång hur Jesus lett oss. Hur hans hand varit där och sett till att det blivit på hans sätt. Ett välsignat sätt.

Ja. Att Ruth och jag träffade varandra är Jesus som ordnade. 2 månader innan vi träffades visade mig Jesus, Ruth i en syn. Hon såg fantastisk ut och Jesus sa att du ska få henne. Och när jag frågade om namnet sa Jesus att det är Ruth hon ska heta.

Och så blev det. Hon heter Ruth och hon såg ut som i synen. Och jag är så glad för Ruth.

Det är fantastiskt det Jesus ger och att få leva detta liv tillsammans som Jesus gett. Man och Kvinna. Vi två. Ruth och Jag. Och nu i 20 år.


Tack Jesus för det du ger, Tack för Ruth, och tack för 20 år tillsammans och den tid som vi har framför oss tillsammans.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar