måndag 13 juli 2015

Fundering 150713, Censur i Kristna led

Det här är en kommentar som var så hemskt att den lyftes ut ur Apg29, i går.

Jag blir varje gång beklämd när jag ser hur mycket kraft kristna lägger ner på att motbevisa evolutionsläran. För egen del så konstaterar jag att Gud har skapat tillvaron. Men hur han gjorde det låter jag vetenskapsmännen reda ut.

För övrigt så är beskrivningen i de första 11 kapitlen i Bibeln den Andliga skapelsen. Guds Generalplan för hur han bestämt att skapa en människa som han vill ha oss. Till sin avbild.

Och därför behöver vi inte hålla på och ägna så mycket tid och kraft åt att motbevisa Evolutionsläran. I stället kan vi konstatera att den plan Gud lade upp i de första kapitlen har han också genomfört, Och därmed bevisat att han finns, och är Gud.

Den Andliga skapelsen finns i min Blogg under rubriker med Titlar: Guds Generalplan.

Min Blogg finns på: www.minJesus.blogspot.se

Karl Håkan


Jag lade in kommentaren kl 17:05 och när jag sedan gick in 20 min senare fanns det inte där. Vad som var det hemska med åsikten vet jag inte, om inte just det att jag är motståndare till denna hetsjakt mot Evolutionsläran som pågår på Apg29.

Jag tycker det är en styggelse att kristna på det här viset drar ner hela kristenheten. Men vi lever ju på Laodicea tid då församlingen skall vara blind och inte se. Och dessutom naken. Alla andra skall se hur fel vi är. Och det är precis de som fullföljs när man i kristna led håller på med denna hetsjakt på Evolutionsläran.

Det är lika korkat som när man dömde folk till döden på 1600 talet för att de sa att jorden gick runt solen och inte tvärs om.

Här skulle lite ödmjukhet vara passande, i stället för den tvärsäkerhet där man dömer sin broder.


Karl Håkan


PS: Gud har skapat tillvaron, men låt vetenskapen fritt forska i hur han gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar