söndag 28 augusti 2016

Guds Vrede 21,
Guds vrede ger alla folk till Jesus som hans egendom

I Psalm 2 får vi också läsa om Guds vrede. Där är den förknippad med en stav av Järn. Och vi kan se att Jesus skall bli herre över alla folk. Ja de är hans egendom.


Ps 2:1.  Varför är hedningarna rasande och folk larmar om det värdelösa.
Ps 2:2.  Jordens konungar reser sig och furstarna rådslår tillsammans, på grund av [mot] Jesus [Jashve] och på grund av [mot] Messias [en smord].
Ps 2:3.  Låt oss slita av deras band och låt oss kasta av oss deras rep.

Först sätts vi in i tiden och vi ser det är idag. Det är nu när man vill ha Jesus ut ur samhället.

Ps 2:4.  Min Herre sitter i himmelen, han skrattar, han förlöjligar dem.
Ps 2:5.  Då talar han till dem i ilska och i sin vrede skakar han om [ansätter han] dem.
Ps 2:6.  För jag har insatt min konung på Sion, mitt heliga berg.
Ps 2:7.  Jag förkunnar Guds beslut, Jesus [Jashve], säger han, är min son, den jag födde dig den dagen.
Ps 2:8.  Begär från mig, och jag ger dig hedningarna [folken] som din arvedel [besittning] och din egendom intill jordens ändar.
Ps 2:9.  Du slår sönder dem med järn stav, som formade saker krossar du dem.

Men Gud förklarar att det är Jesus Guds son som skall regera och han skall regera övar alla länder, över alla hedningar som det står.

Den hemska tid vi har idag när Jordens ledare inte vill ha med Jesus att göra. Den avslutar Gud med sin Vrede.

Och det är för att Jesus skall accepteras. Alla skall ta emot Jesus och de som inte gör det frivilligt de får göra det efter Guds Vrede.

Och vi Ser att det är med en Stav av Järn som Jesus skall slå folken. Och Järnstav var det Tyatira, alltså Islam fick, för att alla folken. Så det är alltså med hjälp av Islam som Jesus kommer att driva sin Vrede.

Ps 2:10.  Och nu konungar, i hans förstånd hans fostran [tuktan], led jorden.
Ps 2:11.  Tjäna Jesus [Jashve] så att man ser det [i vördnad, i rädsla] och gläd er så att ni skakar [skälver, genomilas].
Ps 2:12.  Beväpna dig med [Brinn för] renhet [sonen, arvtagaren, den älskade], vänd om från vrede [så att han inte är rasande], så att ni [och] inte går förlorade, för han brinner nästan som vore det med raseri, lycklig du som helt förtröstar på [har sin tillflykt till, hoppas på] honom.

Men här på slutet ser vi att det är Jesus som är vår tillflykt och vårt hopp.

Så här i den här profetian kan vi se att den vrede som Gud låter gå fram över världen. Det utbrott av Islam som vi ser just nu. Det är Guds väg, Järnspiran som skall göra att folk återvänder till Jesus och han budskap. Ja att vi alla blir Jesu tjänare.

Tar emot hans frälsning, frälsning i Jesu namn, så att vi blir rena inför Gud.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar