måndag 14 mars 2016

En ny Himmel och en ny Jord
5

Det är när Gud upprättar Israel som en ny himmel och en ny jord kommer

Jes 66:20.  De får [låter] alla era bröder att komma som en offergåva till Jesus [Jashve], på hästar och på vagnar och i bärstolar, och på mulor och på dromedarer mot mitt heliga berg Jerusalem, säger Jesus [Jashve], de kommer [offrar] såsom en offergåva, mina barn Israel, i rena kärl till Jesu [Jashves] hus [plats, familj].
Jes 66:21.  Och jag tar också från dem till präster och till leviter, säger Jesus [Jashve].

Israels barn skall samla sig som en inledning på det här som skall komma.

Jes 66:22.  För såsom den nya [förnyade, friska, månader] himlen [himlarna] och den nya [förnyade, friska, månad] jorden, som jag gör, består inför mitt ansikte, säger Jesus [Jashve], så består er avkomma och ert namn.

Och det är det här att Gud samlar Israel som är det som leder till att vi får den nya, förnyade, friska, himlen och den nya jorden som Gud skapar.

Den här nya himlen och Jorden de kommer att bestå. Det ser vi här i vers 22.

Och vi ser också att Israel skall bestå, och deras avkomma och deras namn skall bestå som det står.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar