torsdag 7 april 2016

160407
Är det kört för Sverige

Ät det kört för Sverige. Har vi passerat den punkt där det inte finns någon återvändo. Har vi förhärdat oss så mot Guds ord att vi inte hör hans rop om bättring.  Omvändelse, Att komma till honom och be om förlåtelse.

Vi läste i höstas ur Jeremia och där uppmanade Gud Jeremia att sluta be för landet på den tiden. De hade sjunkit så djupt att Gud ändå inte skulle höra Jeremias bön. Straffet var orubbligen beslutat.



Det står i Jer 7:16.
Jer 7:16 <1917> Så må du nu icke bedja för detta folk eller frambära någon klagan och förbön för dem eller lägga dig ut för dem hos mig, ty jag vill icke höra dig.

Och i Jer 11:14
Jer 11:14 <1917> Så må du nu icke bedja för detta folk eller frambära någon klagan och förbön för dem; ty jag vill icke höra, när de ropa till mig för sin olyckas skull

Vi kände alla att det här gällde för oss också. Det gällde för vårt Sverige. Det är inte ens lönt att be längre. Sverige är bara kört.

Men jag kan inte sluta be. Jag kan inte ge upp mitt fosterland.


Jesus hjälp oss!! Låt inte vårt land gå under. Fräls Sverige igen. Sänd din Ande in i våra kyrkor. Bli vår frälsare igen. Jesus hjälp oss!!

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar