tisdag 19 april 2016

Kyrkans undergång 26
Lammets Bröllop kommer

Nu när Skökokyrkan har fallit och Jesus är allas Herre då får vi fira Bröllop. Bröllop mellan Jesus och hans församling.


Upp 19:7. Jubla och lovprisa och ge ära till honom, för lammets bröllop kommer och hans brud [kvinna] gör sig i ordning.
Upp 19:8. Och hon får klä sig i fint linne, rent och skinande, för det finna linnet är de frikännande domarna för de heliga.
Upp 19:9. Och han säger till mig: Skriv, välsignade är de som är kallade till lammets bröllops middag. Och han säger till mig: Dessa ord är Guds sanna ord.

Och nu får vi fira bröllop. Det bröllop som bibeln talar om på många ställe och som också Jesus talade om. Den festmåltid som Gud vill ge mänskligheten. Den kommer här för nu har Jesus segrat. Och alla gör sig redo för denna fest för bröllopet mellan Jesus och hans sanna församling. Den som ger honom allt.

Upp 19:10. Och jag faller ner vid hans fötter för att tillbe honom och han säger till mig: Inte det, förstå att jag är din med tjänare och dina bröders, dessas som har [håller] Jesu vittnesbörd. Tillbe Gud. För andens ingivelser står i överensstämmelse med Jesu ord [profetians ande är från Jesu vittnesbörd].

Och hela denna profetia den kommer från Jesus. Det är han som berättar för oss om den seger som kommer, Jesus är vår segerherre.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar