söndag 7 februari 2016

160207 Hur skall Gud rädda Sverige

Gud har sitt sätt att göra saker på, och ibland ser vi inte alltid hans verk. Man kan fråga sig: Hur skall Gud göra med Sverige. Man kan fråga sig. Är Sverige ett förlorat land eller Jobbar Gud med en metod att rädda oss som vi inte ser.

Jag hörde en gång en berättelse från ett av Evangeliecentranas anläggningar i Norge.

De som var där hade fått i uppdrag att ta upp stubbarna från ett fält där man sågat ner Träden. De tog spett och spadar och gick ut. Men det var oerhört jobbigt. Och efter hårt slit hade de bara fått upp en enda stubbe.

När de kom hem kom de på bibelstället där det står att om man bara tror så kan man få berg att kasta sig i havet. Så de bestämde sig för att be och efter en lång och intensiv bön gick de ut till stubbfältet och ställde sig där och bad, och väntade sig att nu skulle stubbarna fara upp och hamna i havet. Det gällde ju bara att ha tro.

Men inget hände, De bad igen, men inget hände. Besvikna gick de hem, och bad och frågade Gud vad de gjort för fel. Under mötet knackade det på dörren och där stod grannbonden.

Han sa jag har en stubbupptagare till min traktor. Jag såg att ni jobbade med stubbarna på fältet och jag skall hjälp er och ta upp dem med min stubbupptagare.

Av den här berättelsen lär man sig att när Gud gör saker så gör han inte alltid precis som vi tror att det skall ske, men han gör det.

Hur skall Gud rädda Sverige, Ja vi får fortsätta att be och förlita oss på bönesvar. Gud är mäktigt.


Jesus hjälp oss!! Rädda vårt land, Fräls vårt folk, Fyll dina Kyrkor med din Ande. Jesus hjälp oss, vi går under!!

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar