fredag 12 februari 2016

Evangelium till alla
21

Kom till Jesus alla som sliter

Mat 11:28.  Kom hit till mig, alla de som sliter [arbetar hårt] och har blivit pålastade, och jag kommer att ge er vila [rekreera er, vila er, få er att upphöra].
Mat 11:29.  Ta bort mitt ok [bärok] på er. Och lär av mig, för jag är mild [ödmjuk] och ödmjuk [ringa] i hjärtat. Och ni skall finna vila i era själar [liv, sinnen, ande].
Mat 11:30.  För mitt ok [bärok] är till hjälp [milt, bra] och min börda [last] är lätt [enkel, obetydlig].

Här ser vi att alla är välkomna till Jesus som upplever livet som tungt. Hos Jesus ska det inte vara tungt och upplever vi det så då kommer han att låta oss ta av bördan och vila oss.

För hos Jesus skall bäroket vara till hjälp och den börda han har skall upplevas som lätt och enkel att bära.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar