fredag 30 december 2016

Frälsaren 52,
Jesus ger oss befrielse från vår börda



Jesus är den som frälser oss och befriar oss från den börda som vi går runt och bär på i Livet.

Mat 11:28.  Kom hit till mig, alla som sliter [arbetar hårt] och har blivit pålastade, och jag kommer att ge er vila [rekreera er, vila er, få er att upphöra].
Mat 11:29.  Ta bort mitt ok [bärok] på er. Och lär av mig, för jag är mild [ödmjuk] och ödmjuk [ringa] i hjärtat. Och ni skall finna vila i era själar [liv, sinnen, ande].
Mat 11:30.  För mitt ok [bärok] är till hjälp [milt, bra] och min börda [last] är lätt [enkel, obetydlig].


Jesus befriar oss. Hans bärok är lätt och han är mild och ödmjuk.

Hos Jesus finns vila.

Jesus vill inte att vi uppfattar tron på honom som en tung börda. Då är vi fel på det. Det Jesus ger är lätt och vi kan alla få del av det. Och han är med oss, så att ett liv med honom blir till hjälp.

Och känner vi den Kristna tron som en tung börda då får vi gå till Jesus så hjälper han oss och för oss rätt och lyfter av bördan, och ger oss glädjen i honom.

Och han hjälper oss att vara till den välsignelse som Gud vill ha oss till.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar