lördag 24 oktober 2015

151024 Gud är med oss

I morse medan jag vaknade hade jag en dröm. Jag drömde att jag var på ett möte och vi sjöng sången ”Tack för Rosorna vid vägen” och versarna bara flödade ur mitt inre. Och jag minns att jag undrade var alla ord kom ifrån. Men det var vers efter vers som kom och det var tröst och tillförsikt i sången.

När jag vaknat fanns en vers kvar och det är möjligt att det är en blandning av den verkliga sångens versar, men jag skriver ner den här:

Tack för rosorna vid vägen
Tack för törnen ibland dem
Tack för resta himlastegen
Tack för evigt tryggat hem
Tack för kors och tack för plåga
Tack för evig salighet
Tack för livets klara låga
Tack för allt i Evighet

Och nu förstod jag att Gud är med oss även i den här tiden. Även om vi inte förstår allt, och även om det ibland är jobbigt så finns han där och det är hans liv vi får lev, det eviga saliga livet.


Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar