fredag 9 oktober 2015

Fundering 151009, Ska vi sluta be för Sverige

Är det definitivt kört nu i Sverige. Ska vi sluta be för Sverige. Guds dom är definitiv.   

För egen del klarar jag inte det. Jag kan inte se mitt land gå under. Se all den galenskap som finns överallt snart i detta land. Och nu denna musslimisering. Allahs erövring av vårt land. Jag klarar inte att tiga när jag ser det.

Men när vi i vår familj läste i Jeremia häromdagen så kunde man där se att det inte längre var lönt att be. I det fallet gällde det naturligtvis Israel då men det kändes för oss som det var Sverige idag. Det står i Jer 7:16.

Jer 7:16 <1917> Så må du nu icke bedja för detta folk eller frambära någon klagan och förbön för dem eller lägga dig ut för dem hos mig, ty jag vill icke höra dig.

Och i Jer 11:14

Jer 11:14 <1917> Så må du nu icke bedja för detta folk eller frambära någon klagan och förbön för dem; ty jag vill icke höra, när de ropa till mig för sin olyckas skull

Är det dit vi har kommit eftersom det är så trögt, och man känner sådant motstånd i bönen för Sverige.

Jag minns när Knutby inträffade för många år sedan. Kvällen innan bad jag speciellt att Gud måtte vända utvecklingen i landet, på vägen nerför. Och på morgonen fick jag höra om Knutby. Det värsta dittills i kristenheten.

Och så här har det känts genom många år. Det känns kört att be för Sverige. Domen verkar oundviklig.

Gud hjälpe oss!!

Och vi ser nu när Allah invaderar landet. Kyrkorna står upp och välkomnar. Vi skall bara hjälpa. Guds folk som borde kastat sig i bön och be och proklamerat inför hela svenska folket vilka hemskheter som kommer med Allahs invasion. Men de är tysta. De är blinda.

Det är en förbannelse över landet. En förförelse som drabbar överallt.

Gud hjälpe oss!!

Och kanal 10 vår kristna kanal. Jag har sänt 6 mail till dem men utan resultat. De håller fast vid att vi bara skall hjälpa och välkomna in i landet.

Gud hjälpe oss!!

Finns det ingen enda som kan höja sin röst och tala om vad som är på gång i det här landet. Vad vi kommer att få när Allah har erövrat landet och Jesus har ersatts av Allah. Höja sin röst så att vi får slut på det i tid, stoppar det innan det är för sent.

Men jag kan trotts allt detta galna som händer inte sluta be för Sverige, även om det skulle vara lönlöst.

Gud hjälpe oss!!


Karl Håkan


1 kommentar:

  1. I den sista tiden, är det viktigt att inte tappa modet, Vi får be om en stark bönerörelse, Där Gud får resa upp människor i våra församlingar i Sverige, som vågar stå upp för vårt land. Jesus Kristus, måste proklameras i detta land.

    SvaraRadera