lördag 9 januari 2016

160109, Sadistsamhället

Är det Sadisternas paradis vi lever i. Ett Samhälle där man gör det svårt för sina medborgare. Ett Samhälle där den vanlige medborgaren. Den hederlige hela tiden riskerar att åka dit för bagateller.

För 40 år sedan då kunde man ta sin bil och åka vart man ville. Och när man kom fram då fanns det alltid plats att ställa upp bilen. Och det var gratis. Det var på den tiden en skyldighet att ordna parkeringsplatser. Och fanns inte det fick man alltid ställa sig vid vägkanten om vägen var tillräckligt bred.

Hur är det idag. Idag sätter man en ära ifrån de som styr sida att det se till att det inte finns tillräckligt med parkeringsplatser. Det skall vara brist och de som finns de skall kosta pengar att stå på. Och mycket pengar. 10 – 20 kr för en timme. Det är inte klokt.

Och precis som det inter räcker så har man idag också vapnet. Områdesparkerings förbud. Man kan förklara ett helt område som förbjudet att parkera på. Och omöjliggöra alla naturlig kommunikation med området. Jag bor själv på ett sådant område. Och då tycker man att det borde ju finnas gott om parkeringsplatser där man fick stå. Men se det finns det inte. Och de få som finns de är till för de som bor där eller försedda med andra hinder som tidsbegränsning, avgifter etc.

Vi lever i ett Sadisternas samhälle. Det skall vara svårt att använda sin bil ja intill omöjligt. Jag måste i förväg undersöka om det finns en parkeringsplats som jag kan använda i området dit jag ska. Annars riskerar jag idag att få åka hem igen med outrättat ärende. Tänk dit har de kommit.

Och dessa som ordnat det här samhället det är vi som väljer. Hur kan vi vara så dumma. Hur kan det vara så knast.

Och skall jag åka buss då måste jag i förväg ha löst ett kort. Har jag inte det får jag inte åka. Även om jag har pengar och vill betala. Men det går inte. Jag skall ha löst kortet, och ha pengar på det.

Jag löste en gång ett sådant här kort. Och efter 5 år gick det ut sig och alla pengarna som jag lagt där frös inne, För jag hade inte haft behöv att använda kortet på dessa 5 år. Så var det med det. Ingen glädje alls.

Åter igen Sadist samhället som inte bryr sig om sina medborgare. Och vi väljer dessa politiker ändå. Det är inte klokt.

Och övervakningskameror de är fruktansvärda. Det är förbjudet. Det är jättehemskt. Men för hastighetsövervakning då är det OK. Råkar jag köra 5 km i timmen för fort. Då är det OK och man får skicka hem böterna direkt, Men behöver inte fråga sig om jag verkligen utgjorde en fara.  Men mördaren. Och Rånaren. De får inte fotograferas med övervakningskameror.

Återigen Sadistsamhället.

Så här skulle man kunna hålla på om detta samhälle där vanliga hederliga medborgare som inte ont har gjort styrs upp med pekpinnar och straffas så fort de gör minsta övertramp av dessa många gånger meningslösa regler.

Medan de verkliga bovarna de har man alla möjliga skydd för, med försvarsadvokater och förbud mot övervakning etc.



Jesus hjälp oss så vi blir klarsynta i vårt samhälle. Att vi bryr oss om den lille. Den vanlige medborgaren. Jesus det är dig vi vill ha mera av i vårt samhälle. Din frid och din människosyn!!


Karl Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar