lördag 27 maj 2017

Ändetiden 88,

Att gå mot Israel är som att peta Jesus i ögat


Jesus samlar Israel och det är viktigt för honom. Han ger dem härlighet vid sitt bord. Han är deras försvar.

Sak 2:6.  O, O, för fly från landet i norr säger Jesus [Jashve], för som himlens 4 vindar har jag spridit er, säger Jesus [Jashve].


Som det står här har Judarna varit spridda överallt i världen, men nu är tid att samlas.

Sak 2:7.  O Sion låt rädda dig, den som bor hos dotter Babel.
Sak 2:8.  För så säger folkskarornas Jesus [Jashve Sebaot], härefter är er härlighet vid mitt bord inför de rövande hedningarna, för den som lät slå er han rörde vid ögats pupill [ögonstenen].

Det är väldigt viktigt för Jesus att samla Israel och Jesus reagerar våldsamt mot dem som försöker stoppa honom. Det är något vi ser idag.

För Jesus är det här som om någon försöker peta honom i ögat.

Och det är därför som vi ser det vi ser i länder som Syrien idag. Att gå mot Israel leder till Jesu reaktion.

Sak 2:9.  För jag låter lyfta min hand mot dem och de är ett rov för sina slavar [tjänare] och ni skall veta att folkskarornas Jesus [Jashve Sebaot] har sänt mig.

Ja det är Jesus som agerar, han är Israels försvarar och han agerar alltså våldsamt mot de som försöker att stoppa Israel.

Det är intressant att notera att det är Jesus som ligger bakom. Jesus är ju Gamla testamentets Jashve, Israels Gud, som föddes som människa. Jesus själv säger det vid flera tillfällen att han är Jashve, och fast Judarna i gemen inte erkänner Jesus som frälsaren idag, så finns han alltså där och hjälper dem.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar